środa, 24 kwietnia 2019

Każdemu poszkodowanemu po wypadku lub kolizji należy się odszkodowanie. Zanim jednak nastąpi wypłata konieczna jest likwidacja szkody. Zaczyna się ona od zgłoszenia szkody. Co należy zrobić, aby zgłosić szkodę we właściwy sposób i otrzymać odpowiednie odszkodowanie?

Sprawdź stan pasażerów

Bezpośrednio po kolizji upewnij się, że wszyscy Twoi pasażerowie czują się dobrze. Jeżeli jesteś w stanie wyjść z samochodu, to upewnij się, czy pasażerowie drugiego samochodu potrzebują pomocy. Jeżeli to konieczne, wezwij karetkę, a także policję.

Zadbaj o dowody

Sfotografuj miejsce zdarzenia, a także szkody, np.: wgniecenia i rysy. Jeżeli na miejscu są świadkowie, poproś ich o dane, a także spisz ich oświadczenia. Wszystko to będzie dodatkowym dowodem dla ubezpieczyciela, co ułatwi ustalenie odpowiedzialności i wysokości odszkodowania.

Spisz oświadczenie ze sprawcą

Jeżeli sprawca przyznaje się do winy i nikt nie został ranny, a szkody są niewielkie nie trzeba wzywać policji. Sprawca i poszkodowany mogą spisać oświadczenie, w którym znajdują się:

  • dane obu kierowców
  • dane pojazdów biorących udział w kolizji
  • okoliczności zdarzenia
  • informacje o szkodach

Sprawca powinien także podać nazwę swojego ubezpieczyciela, a także numer polisy. To umożliwi Ci zgłoszenie szkody.
Oświadczenie może zostać spisane odręcznie na kartce papieru. Warto jednak zawsze mieć odpowiedni formularz np: w schowku.

Skontaktuj się z ubezpieczycielem

Po spisaniu oświadczenia możesz zgłosić się do ubezpieczyciela sprawcy. Możesz to zrobić jeszcze na miejscu zdarzenia dokonując zgłoszenia telefonicznego. Konsultant przyjmie od Ciebie wszystkie informacje, a także zapyta czy np.: potrzebujesz pojazdu zastępczego. Dokumenty możesz przesłać tradycyjną pocztą lub przez e-mail.
Zgłoszenia możesz dokonać także przez formularz na stronie internetowej ubezpieczyciela.
Jeżeli obawiasz się, że Twoja sprawa jest skomplikowana i potrzebujesz pomocy, swojego zgłoszenia możesz dokonać przez stronę https://www.zgloszenie-szkody.pl/. Wówczas uzyskasz pomoc i pewność, że Twoje odszkodowanie zostało wypłacone we właściwej wysokości.

czwartek, 4 kwietnia 2019

Najczęstsze błędy popełniane przy zakupie okien



Gdy temperatura na zewnątrz rośnie, wiele osób zastanawia się nad wymianą okien w swoim domu. Warto nie popełniać błędu i wybrać odpowiednie, czyli takie, które zagwarantują ciepło, szczelność czy ochronę przed hałasem. Zakup okien to inwestycja na długie lata, dlatego koniecznie trzeba poszukać takich, które się sprawdzą. Sam proces zakupu ma kilka etapów, przez które kupujący musi przejść.

Kupujący musi pamiętać, żeby przed samym zakupem pomyśleć, co konkretnie sprawdzi się u niego. Ważny jest tutaj materiał, z jakiego okno zostanie wykonane: PCV, drewno czy aluminium. Pomiar okna najlepiej powierzyć profesjonalnej ekipie, zamiast robić to samemu. Niedokładne podanie wymiarów może spowodować błędy w samym montażu, a okno nie będzie spełniało swoich funkcji.

Osoba kupująca ma dwie możliwości przy wyborze okien:
  • sama kontaktuje się z przedstawicielem handlowym i porównuje różne oferty, których czasami jest kilkadziesiąt
  • wypełnia formularz na stronie https://www.porownajokna.pl/kalkulator Przesłanych zostaje jej wówczas kilka konkretnych ofert, dostosowanych do jej potrzeb, wyłącznie od sprawdzonych producentów. Klient oszczędza czas i pieniądze.
Producenci okien- tutaj znajdziesz pełną listę: https://www.porownajokna.pl/producenci starannie dobierają swoją ofertę, którą dostosowują do potrzeb swoich klientów. W przypadku samodzielnego poszukiwania okien kupujący sam musi znaleźć oferty. Często nie jest w stanie samodzielnie ocenić, jaka będzie dla niego najlepsza. Gdy zdecyduje się na konkretną, następuje wtedy kontakt z odpowiednim handlowcem, w celu ustalenia szczegółów.

wtorek, 2 kwietnia 2019

Kto pomaga ustalić wysokość odszkodowania?


Poszkodowani bardzo często zostają bez właściwego odszkodowania. Co wtedy robią? Większość poszkodowanych rezygnuje ze swoich praw i zadowala się tym, co dostali. Tymczasem mogą oni uzyskać odpowiednie odszkodowanie. Potrzebują jednak pomocy w udowodnieniu swoich roszczeń.

Niezależny rzeczoznawca


Jeżeli poszkodowany decyduje się na samodzielne odwołanie od decyzji ubezpieczyciela, powinien zgłosić do niezależnego rzeczoznawcy. Ten dokona kolejnych oględzin pojazdu i na nowo ustalić koszty naprawy. Sporządzi także kosztorys. Dokument ten jest podstawą do ubiegania się o wyższe odszkodowanie — jest dowodem wskazującym właściwą cenę naprawy.

Niezależni rzeczoznawcy często też występują jako biegli w sądzie. Wówczas wykonują ekspertyzę, w której wykazują, czy ubezpieczyciel prawidłowo wyliczył wysokość odszkodowania.


Warsztat naprawczy

Mechanicy z ASO mogą pomóc na dwa sposoby. Przed naprawą Twojego pojazdu mogą dokonać wyceny. Dzięki temu poszkodowany uzyska informację o realnej kwocie naprawy. Wycenę także można dołączyć do odwołania.

Kancelaria odszkodowawcza


Specjalista z kancelarii odszkodowawczej uważnie analizuje kosztorys, a następnie sprawdza, gdzie pojawiają się zaniżenia. Sporządza także nowy kosztorys. Różnica w kwocie ze starego i nowego kosztorysu to kwota dopłaty. Czy kancelaria różni się czymś od niezależnego rzeczoznawcy? Jak najbardziej — kancelaria odszkodowawcza może w imieniu poszkodowanego starać się o odszkodowanie lub w ramach odkupu wypłacić brakującą kwotę.
Więcej informacji o działaniu kancelarii  odszkodowawczej uzyskasz na https://www.helpfind.pl/


wtorek, 31 lipca 2018

Jaki materiał wybrać na taras?



Najpopularniejsze materiały, z których wykonuje się taras to kostka brukowa, drewno, kompozyt oraz płytki ceramiczne. Które rozwiązanie jest najlepsze?

Kostka brukowa nie jest wykorzystywana tylko do budowy chodników. Sprawdza się także, jako materiał na taras. Zaletą jest tu bardzo szybki montaż oraz łatwa pielęgnacja. W przypadku zabrudzeń bez obaw można użyć ciśnieniowej myjki.
Miłośnicy natury z pewnością powinni z kolei wybrać deski drewniane. Do wyboru są deski z drewna rodzimego (sosna, modrzew, świerk) oraz egzotycznego (np. ipe, merbau, cumaru. Niełatwy wybór może ułatwić serwis https://www.porownajtarasy.pl  , który gromadzi najlepsze oferty na taras w jednym miejscu.
Na rynku są dostępne także deski tarasowe wykonane z kompozytu, czyli mieszanki drewna z tworzywem sztucznym. Dobrej jakości kompozyt jest bardzo trwały, nie traci swoich właściwości pod wpływem działania zmiennych warunków atmosferycznych. Przy jego wyborze warto wziąć pod uwagę porady ekspertów. Zaletą desek kompozytowych jest przede wszystkim wygoda. Na https://www.porownajtarasy.pl/taras-kompozytowy można znaleźć szereg porad, jak odróżnić dobrej jakości deski kompozytowe od chińskich podróbek.

Nadal wielu zwolenników mają płytki ceramiczne. To rozwiązanie praktyczne i eleganckie, dosyć drogie. Są, co prawda łatwe w utrzymaniu, ale trzeba zwrócić uwagę czy dany produkt jest przeznaczony na zewnątrz. Zaletą płytek jest ich przeogromny wybór: niezliczona liczba wzorów, kolorów i rozmiarów. 

wtorek, 2 stycznia 2018

Marketing w hotelarstwie a rozwój hotelu.

marketing w hotelarstwie
Hotelarze borykają się z wieloma problemami, pewnie gdyby zrobić sondę w środowisku hotelarskim, jaki problem jest najpoważniejszy, większość odpowiedziałaby tak samo. Brak gości poza sezonem. Nie jest tak, że dla każdego obiektu, położonego w każdym zakątku naszego kraju, sezon wysoki będzie występować w tym samym momencie.

Niezależnie od położenia i wielkości hotelu zdecydowana większość obiektów musi się niestety mierzyć z niskim sezonem, co wiąże się nie tylko zmniejszą liczbą gości ale także, a może przede wszystkim z niższymi zyskami. Może to być o tyle problematyczne, że będzie skutkować łataniem budżetu. Bo skoro założysz sobie pewną strategię marketingową i nagle okazuje się, że musisz ją diametralnie zweryfikować to raczej nie jest dobry znak.

Kompletny marketing w hotelarstwie pozwoli Ci zadbać o swoje działania w każdym momencie sezonu. Zaplanujesz więc wszystko w taki sposób, żeby jak najmniej odczuć trudy sezonu niskiego. Nie tylko dobra oferta na portalach rezerwacyjnych, ale dobra oferta bezpośrednia w połączeniu z atrakcyjną stroną internetową i działaniami w mediach społecznościowych da Ci przewagę i długotrwałe korzyści.

Chcesz dowiedzieć się więcej? skontaktuj się z booking solutions i wejdź na http://marketing-hotelu.pl/


niedziela, 12 listopada 2017

Samochód zastępczy po wypadku


Jedziesz zgodnie z przepisami, masz zielone i właśnie wjeżdżasz na skrzyżowanie. A tu nagle uderza w ciebie samochód, który próbował przejechać na „bardzo późnym zielonym”. Teraz nie pojedzie już nigdzie. Ale ty także. Tymczasem czekają na Ciebie codzienne obowiązki. Musisz jakoś dojechać do pracy, później odebrać dzieci ze szkoły. A w weekend planowałeś wypad nad jezioro. Czy musisz rezygnować ze swoich planów?

Na szczęście nie. Każdemu kierowcy, który jest poszkodowany — czyli nie spowodował wypadku — przysługuje prawo do samochodu zastępczego. Wystarczy wraz ze zgłoszeniem szkody zgłosić zapotrzebowanie na samochód. Współpracująca z ubezpieczycielem wypożyczalnia powinna wypożyczyć samochód na tak długo, jak to konieczne. Zwykle to oznacza moment, w którym samochód wraca z naprawy, ewentualnie dzień, w którym poszkodowany kupuje kolejne auto.

Czy to coś kosztuje? Absolutnie nie! Wszystkie koszta pokrywane są z polisy sprawcy wypadku. Nie musisz więc obawiać się o dodatkowe koszta.  Ty, jako poszkodowany, nie możesz płacić za nic, co jest związane ze stratami wynikającymi w kolizji. A niemożność korzystania z własności niewątpliwie jest taką stratą.

Dowiedz się więcej ze strony www.helpfind.pl

czwartek, 9 listopada 2017

Odszkodowanie za wypadek przy pracy


W jakiej sytuacji pracownik może starać się o odszkodowanie z OC zakładu pracy? Pracodawca przede wszystkim musi posiadać odpowiednią polisę. Nie jest to takie oczywiste. Pracodawca nie ma obowiązku opłacać polisy. Jedynie kierowcy i rolnicy mają obowiązek wykupienia polisy OC — jeżeli tego nie zrobią czeka ich odpowiedzialność karna.  

Jednak bardzo wielu pracodawców ją posiada. Pozwala bowiem uniknąć poważnych problemów finansowych w przyszłości, ułatwia likwidację szkody, a także wypłatę odszkodowania. Wszystko jest wtedy sformalizowane.  Zdecydowanie to ułatwia uzyskanie odszkodowania za wypadek przy pracy.

Warto zauważyć, że likwidacja szkody u ubezpieczyciela przebiega podobnie, jak w przypadku Zakładu Ubezpieczeń Społecznych.  Każdy poszkodowany w pracy może bowiem starać się o odszkodowanie zarówno u pracodawcy, jak i właśnie w ZUS-ie. Wniosek składa się jednak bezpośrednio do ubezpieczyciela. Pracodawca udostępnia pracownikowi dane TU oraz dane polisy. A ubezpieczalnia ma 30 dni na rozpatrzenie wniosku i wypłatę pieniędzy.

Więcej informacji znajdziesz na stronie www.helpfind.pl

wtorek, 10 stycznia 2017

Urządzenia elektryczne – ile prądu pobierają?


W moim domu, pewnie jak w wielu domach, jest coraz więcej urządzeń zasilanych przez energię elektryczną. Ile prądu pobierają urządzenia? Odpowiedź na to pytanie jest taka prosta, bowiem na zużycie energii wpływa wiele czynników, m.in. klasa energetyczna, długość działania danego urządzenia. Rachunki za prąd nabijają zarówno takie energochłonne, ale używane sezonowo urządzenia jak klimatyzator, jak i wykazujące się niską energochłonnością, ale działające non stop typu lodówka.

Ogólnie rzecz biorąc na zużycie energii wpływ ma: ilość osób składająca się na gospodarstwo domowe, powierzchnia domu/mieszkania, warunki klimatyczne, liczba urządzeń, sposób użytkowania urządzeń. W obliczeniu tego, ile energii elektrycznej pobiera dane urządzenie pomocny może być kalkulator energii.

W Internecie jest co najmniej kilka tego rodzaju narzędzi. Możemy jednak samodzielnie za pomocą odpowiedniego wzoru obliczyć, ile kosztuje używanie danego sprzętu elektrycznego.

Do obliczeń niezbędne są poniższe wzory:

Moc urządzenia (w watach) x czas działania urządzenia (w godzinach) = ilość zużytego prądu (w kilowatogodzinach)
Ilość kilowatogodzin x stawka za kilowatogodzinę = koszt zużycia prądu przez dane urządzenie


Przykładowo używanie 1300 W odkurzacza kosztuje 23,40 zł miesięcznie – przy założeniu, że korzystamy z niego codziennie przez 1 godzinę. 

poniedziałek, 19 września 2016

Skuteczna reklama, czyli jaka?



Obecnie reklamy są wszędzie, dlatego też my konsumenci jesteśmy coraz bardziej odporni na hasła, slogany typu nr 1 na rynku. Przy zakupie produktu czy usługi często bierzemy pod uwagę opinię rodziny czy znajomych. Ten typ promocji czyli reklama szeptana wykazuje się wysoką skutecznością. Większą uwagę zwracamy na ofertę poleconą przez znajomego niż tą umieszczoną na banerze czy ulotce.

Spore znaczenie ma logo firmy – dobrze jeśli jest rozpoznawalne. Powinno ono cechować się nie tylko interesującą grafiką. Najlepiej jeśli logo zaprojektuje nam specjalista. Oczywiście istotne są także kolory. Barwy logo powinny nawiązywać do działalności firmy.

W obecnych czasach każda firma powinna mieć własną stronę w Internecie. To właśnie w sieci coraz częściej szukamy produktu czy usługi. Strona jest obecnie wizytówką firmy, dlatego warto ją mieć, a powierzyć jej wykonanie profesjonalistom. Na stronie warto zawrzeć nie tylko informacje o produktach czy usługach, ale i także informacje o firmie, formularz kontaktowy czy blog, na którym będzie można publikować poradniki oraz aktualności o firmie, czy branży. Nie zapominajmy też o tradycyjnych wizytówkach – w nie także warto zainwestować. Ostatnio hitem są te z efektem 3D, ale popularne są również te wykonane z materiału PCV. Można także „wyprodukować” różne gadżety z firmowym logo, np. długopisy, magnesy na lodówkę, kalendarze, notesy, teczki itp. Takie niewielkie rzeczy mogą sprawić, że konsument w sposób podświadomy będzie myślał o naszej firmie czy marce i wybierze właśnie nasz produkt czy usługę.

środa, 24 sierpnia 2016

Kontrola licznika energii – co warto wiedzieć?



Zapukał do moich drzwi ostatnio pracownik firmy energetycznej i chciał przeprowadzić kontrolę licznika prądu. Byłam trochę zdziwiona tą sytuacją i nie wiedziałam czy go wpuścić do domu.

Jaką kontrole może przeprowadzić dystrybutor prądu?

OSD, czyli dostawca energii elektrycznej to podmiot upoważniony do przeprowadzenia takiej kontroli. Jej celem jest sprawdzenie czy dane urządzenie działa w sposób prawidłowy, czy może odbiorca korzysta z energii zgodnie w podpisaną umową. Oczywiście sam odbiorca energii może wnioskować o sprawdzenie licznika, jeśli podejrzewa, że licznik źle nalicza zużyte kilowatogodziny.

Kiedy można przeprowadzić kontrolę licznika?

W przypadku firm kontrola taka może odbywać się tylko w dni pracujące i w godzinach pracy. Z kolei kontrola u odbiorców indywidualnych może zostać przeprowadzona w godzinach od 7 do 20 - oprócz dni, które są ustawowo wolne od pracy. Kontrolujący według zapisów prawa energetycznego mają prawo do wstępu na teren naszej posesji czy firmy i dokonania kontroli urządzenia.

Co obejmuje kontrola licznika?

W trakcie kontroli dokonuje się oględzin układu pomiarowego, sprawdzenia czy działa w sposób prawidłowy, badań i pomiarów. Ponadto przeprowadza się konieczne prace, które są związane z eksploatacją czy naprawą układów pomiarowych oraz zbiera się i zabezpiecza ewentualne materiały dotyczące naruszeń przez konsumenta warunków umowy. Na koniec kontroli powinniśmy otrzymać do podpisu protokół.

czwartek, 11 sierpnia 2016

Jak sprawdzić czy jestem w rejestrze dłużników?



Bank czy firma pożyczkowa zanim udzieli nam kredytu czy pożyczki sprawdzi jak wygląda nasza historia kredytowa w rejestrach dłużników, przykładowo w BIK (Biuro Informacji Kredytowej). Jeśli w takich bazach pojawią się jakieś negatywne wpisy to możemy pomarzyć o uzyskaniu kredytu czy pożyczki. 

Dzięki takim rejestrom bank ocenia czy pożyczenie nam pieniędzy jest dla niego bezpieczne. Dlatego też sprawdza nasze zobowiązania finansowe i ewentualne długi. Zastanawia cie, co takie Biuro Informacji Kredytowej wie o Tobie? Wie o każdej pożyczce, kredycie oraz innym finansowym zobowiązaniu oraz otrzymuje informacje czy je spłacasz w terminie. Dane w tym rejestrze są co miesiąc aktualizowane. Zgodę na wysyłanie takich informacji podpisujemy przeważnie podpisując umowę kredytową. W przypadku spóźniania się ze spłatą kredytu czy pożyczki informacje są przechowywane przez pięć lat od daty spłaty zobowiązania. 

Możesz także i ty uzyskać dostęp do danych, które znajdują się w BIK. Wystarczy założyć na stronie internetowej BIK konto i pobierać raz na pół roku bezpłatny raport o sobie. Posiadanie takiej wiedzy jest pożytecznie. Po pierwsze na bieżąco można monitować stan zobowiązań. Po drugie taka wiedza pozwoli nam ocenić czy mamy jakieś szanse na otrzymanie kredytu. Po trzecie jest to doskonała ochrona przed wyłudzeniem pożyczki na twoje nazwisko.

wtorek, 2 sierpnia 2016

Wypadek samochodowy – co robić?



Wypadku czy stłuczki nie można przewidzieć. Należy jednak wiedzieć jak w tej sytuacji powinniśmy się zachować, aby później nie mieć kłopotów. 

W pierwszej kolejności należy włączyć awaryjne światła, wyłączyć silnik oraz postawić trójkąt ostrzegawczy. Jeśli ktoś został poszkodowany to wzywamy pogotowie i policję. W przypadku gdy wypadek nie spowodował zbyt dużego uszkodzenia samochodów to warto je usunąć na pobocze, aby nie powodowały utrudnień w ruchu drogowym. 

Warto wykonać kilka zdjęć z miejsca stłuczki czy wypadku. Zapewne będą stanowić dobry materiał dowodowy. Pomocne będzie również spisanie danych świadków – oni w razie potrzeby mogą potwierdzić twoją wersję wydarzeń. 

Pamiętajmy jednak, że jeśli nie do końca wiadomo kto jest sprawcą stłuczki czy wypadku to nie usuwajcie pojazdów. Nie należy tego robić również w przypadku, gdy ktoś jest ranny lub gdy jest ofiara śmiertelna. 

Należy spisać oświadczenie o winie sprawcy. Taki dokument mówiący o odpowiedzialności za kolizję jest istotny przy odszkodowaniu od ubezpieczalni. Co istotne winny kierowca wówczas traci ulgę za bezszkodową jazdę. Takie oświadczenie jest bardzo pomocne i warto zawsze na wszelki wypadek posiadać wzór takiego dokumentu. Oświadczenie powinno zawierać opis miejsca zdarzenia, dane osobowe, numery rejestracyjne, informacja kto jest sprawcą a kto poszkodowanym, informacja o polisie OC sprawcy, opis kolizji, opis uszkodzeń. Warto też zrobić szkic sytuacyjny.

czwartek, 21 lipca 2016

Smart metering – co trzeba o tym wiedzieć?



Smart metering coraz bardziej wkracza do naszego życia. Wielu z nas już posiada inteligentne liczniki prądu. Warto zatem trochę się dowiedzieć o smart meteringu. 

Smart metering to najprościej definiując system inteligentnego opomiarowania. Potrafi on automatycznie zbierać, przetwarzać, transmitować oraz zarządzać danymi pomiarowymi z e-liczników. Za pośrednictwem aplikacji odbiorca energii ma możliwość obserwacji jak na dany moment wygląda jego zużycie prądu. 

Jeśli już masz zainstalowany inteligentny licznik energii to do twojego domu już nie musi przychodzić inkasent spisujący stan licznika. System może bowiem automatycznie pobierać dane pomiarowe z licznika. Zmienia się również sposób rozliczenia. Prognozowane zużycie jest zastąpione przez rzeczywiste zużycie, czyli płacimy za faktycznie zużytą ilość prądu. 

Warto też wiedzieć, że e-licznik do 2020 roku będzie w domach 80% Polaków. Taki jest bowiem wymóg UE. Wymiana starego licznika na nowoczesny jest dla odbiorców indywidualnych zupełnie darmowa. Nie jest wymagane, aby podpisywać w związku z tym nowej umowy z przedsiębiorstwem energetycznym czy też aneks do obowiązującej. 

Według wielu specjalistów inteligentne liczniki energii przyczynią się do oszczędzania energii. Z kolei wielu odbiorców energii obawia się o bezpieczeństwo swoich danych.

wtorek, 12 lipca 2016

Jak sprzedać mieszkanie?



Wydaje się, że sprzedać jest łatwiej niż kupić. Nic bardziej mylnego. Niejednokrotnie moi znajomi miesiącami sprzedawali mieszkanie czy dom. Co ma wpływ na szybką sprzedaż? 

Aby przyspieszyć sprzedaż warto dodać ogłoszenie w najbardziej popularnych serwisach ogłoszeniowych. Które odwiedza największa liczba internautów? Najlepiej sprawdzić to wpisując w wyszukiwarkę takie frazy jak np. mieszkanie na sprzedaż (miejscowość), ogłoszenia nieruchomości, dom na sprzedaż. Wówczas umieszczamy ogłoszenie na tych portalach, które zajmują pierwsze pozycje w wynikach wyszukiwania. Serwisy często proponują wyróżnienia ogłoszeń – są one płatne kilka, kilkanaście, kilkadziesiąt złotych. 

Spory wpływ według specjalistów od nieruchomości mają zdjęcia. Powinny one pokazywać sprzedawane mieszkanie w jak najlepszym świetle. Zdjęcia najlepiej wykonać w świetle dziennym, a gdy pomieszczenie jest ciemne doświetl je lampą. Warto zwrócić uwagę na dobre kadrowanie. 

Istotną rolę odgrywa również opis. Zawrzyj tam wszystkie istotne informacje z punktu widzenia potencjalnego kupującego. Wypisz atuty nieruchomości, podkreśl stan techniczny czy lokalizacje. 

O sprzedaży mieszkania warto poinformować swoich znajomych. Poczta pantoflowa nadal dobrze działa, tylko przybrała nieco inną formę. Mam tu na myśli wszechobecne media społecznościowe. 

Jeśli uda ci się umówić z klientem na obejrzenie mieszkania to postaraj się je jak najlepiej uporządkować.

czwartek, 30 czerwca 2016

Skuteczny mailing – jak go zrobić?


Jeśli robiliście mailing to wiecie, że ciężko jest zrobić skuteczną kampanie, choć ponoć to jeden z najbardziej skutecznych kanałów do pozyskiwania klientów. Moim zdaniem to naprawdę niezłe narzędzie sprzedażowe. 

Od czego zależy, czy mailing będzie skuteczny? Wpływa na to ma przede wszystkim targetowanie, czyli wysyłamy właściwe treści do odpowiednich osób. Wysłanie e-maila do wszystkich kontaktów jakie posiadamy to niedobre rozwiązanie, bowiem odzew na niego będzie raczej znikomy. Jeden komunikat niestety nie pasuje do oczekiwań czy potrzeb wszystkich osób. Listę odbiorców można zatem podzielić m.in. ze względu na płeć, według wcześniejszego profilu zakupu, według wykonania akcji na witrynie, (np. osoby pobierające ebook), miejsce zamieszkania. Potem kreacje mailingu należy dopasować do danej grupy odbiorców. 

Kolejnym istotnym czynnikiem są aspekty techniczne. Co zrobić aby e-mail trafił do skrzynki odbiorczej, a nie do spamu? Warto mieć na względzie, że antyspamowe filtry są wrażliwe na zaburzenia proporcji pomiędzy grafiką a treścią. E-mail nie powinien zajmować więcej niż 400 KB i zawierać link, za pomocą którego można się wypisać z subskrypcji. 

Przed masową wysyłką warto przeprowadzić testy. Z nich można się dowiedzieć np. o jakiej porze dnia e-maile mają najwyższą skuteczność, jakie tematy zachęcają odbiorców do otwarcia wiadomości, czy w prawidłowy sposób mailingi się wyświetlają.