wtorek, 5 kwietnia 2016

Zgubiłam dowód osobisty



Wczoraj niestety zgubiłam gdzieś dowód osobisty. Sama nie wiem gdzie mogło to się stać. Być może ktoś mi go ukradł. Postanowiłam znaleźć informacje jak w tej sytuacji działać. Najważniejsze, aby jak najszybciej zgłosić ten fakt do systemu Dokumenty Zastrzeżone. 

Ukradziony dowód może być wykorzystany do wyłudzenia kredytów. Tego rodzaju przestępstwa są coraz częstsze. Przykładowo w roku 2013 zanotowano aż 6,3 tys. prób wyłudzeń kredytów na kwotę ponad 300 mln zł przy pomocy ukradzionych dokumentów tożsamości. Przeraziła mnie nie tylko liczba takich wyłudzeń, ale kwota na którą próbowano wyłudzić kredyty. Naturalnie kwoty te są różne i osiągają nawet miliony złotych. Średnia kwota wyłudzonego kredytu wyniosła 28 tys. zł. Oczywiście przestępcy ukradziony dowód mogą wykorzystać także do innych celów. 

Od razu jak zauważyłam, że nie mam dowodu zgłosiłam ten fakt bankowi i zastrzegłam dokumenty. Dzięki takiej szybkiej reakcji wyeliminujemy ryzyko, że ktoś na naszą tożsamość np. zaciągnie pożyczkę, czy kredyt. Jeśli dokument tożsamości zostaje ukradziony to fakt ten należy zgłosić na policję.

0 komentarze:

Prześlij komentarz