czwartek, 30 czerwca 2016

Skuteczny mailing – jak go zrobić?


Jeśli robiliście mailing to wiecie, że ciężko jest zrobić skuteczną kampanie, choć ponoć to jeden z najbardziej skutecznych kanałów do pozyskiwania klientów. Moim zdaniem to naprawdę niezłe narzędzie sprzedażowe. 

Od czego zależy, czy mailing będzie skuteczny? Wpływa na to ma przede wszystkim targetowanie, czyli wysyłamy właściwe treści do odpowiednich osób. Wysłanie e-maila do wszystkich kontaktów jakie posiadamy to niedobre rozwiązanie, bowiem odzew na niego będzie raczej znikomy. Jeden komunikat niestety nie pasuje do oczekiwań czy potrzeb wszystkich osób. Listę odbiorców można zatem podzielić m.in. ze względu na płeć, według wcześniejszego profilu zakupu, według wykonania akcji na witrynie, (np. osoby pobierające ebook), miejsce zamieszkania. Potem kreacje mailingu należy dopasować do danej grupy odbiorców. 

Kolejnym istotnym czynnikiem są aspekty techniczne. Co zrobić aby e-mail trafił do skrzynki odbiorczej, a nie do spamu? Warto mieć na względzie, że antyspamowe filtry są wrażliwe na zaburzenia proporcji pomiędzy grafiką a treścią. E-mail nie powinien zajmować więcej niż 400 KB i zawierać link, za pomocą którego można się wypisać z subskrypcji. 

Przed masową wysyłką warto przeprowadzić testy. Z nich można się dowiedzieć np. o jakiej porze dnia e-maile mają najwyższą skuteczność, jakie tematy zachęcają odbiorców do otwarcia wiadomości, czy w prawidłowy sposób mailingi się wyświetlają.

0 komentarze:

Prześlij komentarz